28. 7. 2008

Tandemový seskok ze 4km

Zůčastnil jsem se tandemového seskoku v Prostějově. Samotný seskok probíhal naloděním do staršího letadla, které mělo nádrž na cca 2000 litrů leteckého benzínu. (Tankovali do něj asi 500litrů-proto, aby letadlo bylo co nejlehčí a zbytečně nemělo velkou spotřebu)...to však provázelo pravidelné "dotankování" při každém třetím letu. Oblékl jsem si kombinézu, připevnili na mě karabiny, naskočil do letadla (cca 20pasažérů)...letadlo na místě nabralo co nejvíce otaček, došlo k rozbrždění a po rozjetí jsme stoupali cca 30stupňu k neby. Po dosažení 4km, mě vyzvali (samozřejmě spolu s mím "tandempilotem" k vyskočení z letadla. Šli jsme tedy ke dveřím a ve zlomku sekundy vypadli ven, udělali salto a pár sekund se blížili volným pádem k zemi 226km/h rychlostí. Asi v 1500m otevřel padák a létali jsme nad prostějovem. Poté samozřejmě následovalo přistání. Zážitek to byl dobrý, jen adrenalinu jsem čekal více. Ono, když víte, že se můžete spolehnout na toho druhého, tak je to úplně o něčem jiném než, když skáčete sami.



4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Juu, taky bych si to chtela zkusit, i kdyz radsi spis na paraglidu.. z letedla bych asi nevyskocila a navic na paraglidu by melo byt mekci pristani :)

nemas nekde vic fotek? :)

Mirekprofs řekl(a)...

Zdravím, jsem rád, že čteš blog, jinak s konstantní návštěvností:)(ironie).Fotky asi ještě nějaké mám. Tady spíš jde o ten volný pád na paraglindu spíš adrenalin, díky tomu, že se spoléháš na sebe. Přístání se mi zdálo dost měkké, ale samozřejmě nemůžu srovnat.

Anonymní řekl(a)...

to vis se sem konstantne dostavam :)) to vis vevi preinstaloval pc a vymyzal mi zalozky tak mi hcvilku trvalo nez sem to tu nasla :))
no rekla bych ze adrenlinu pri tom volnym padu zazijes daleko vic nez pri paraglidingu u toho si ten volnej pad vubec neuzijes :)
ty fotky bys taky nekde mohl jeste zverejnit :)

Mirekprofs řekl(a)...

...já se tu taky dostávám jen tak povolnu...fotky uveřejním, jen nemám žádný se mnou, to víš fotila to máti a ta se tvářila, že drží foták poprvé:)