1. 6. 2008

Má Pc jako herní stanice budoucnost?

Se světem počítačů úzce souvisí i pirátství. Ale mluvit do svědomí každého z vás nebudu. Her vyvíjených pouze jenom na Pc rapidně klesá a skoro žádné studio si dnes nedovolí dělat hru pouze pro jednu platformu.

Pc a konzole
Čím to asi může být, že hry nejdříve vyjdou na konzole a následně teprve pro Pc? Samozřejmě jde o peníze. Na konzolích si každý hru poctivě koupí za vyšší cenu. A výdělky se jim jen sypou. Za to na Pc si tu samou hru skoro každý stáhne z internetu, i když je asi 2x levnější, a výdělky jsou ta tam. I když v porovnání s Pc je konzole přibližně 2x levnější. To je dáno tím, že prodej konzole dotuje výrobce, ale zase od nás chce podíl z prodaných her. Jenže počítač má o mnoho větší spektrum využití. To musí uznat každý.
Na Pc se stahuje o 106, tak proč bychom pro ně měli dělat hry? To si asi říká většina studií. To je můj názor a jsem zvědavý, kdy se přestanou vymýšlet nové ochrany (př: Bioshock) a na Pc hráče radši vývojáři zapomenou. Nedávno také známé studio Crytek (tvůrci FarCry a Crysis) prohlásilo, že už nikdy nevyvine žádnou hru primárně jenom pro Pc, jako tomu bylo v případě Crysis. Hru si všichni stáhli před vydáním hry. Zahráli a zjistili, že hardwarová náročnost je příliš vysoká a hru si nekoupí. Nebo kvůli různým osobním důvodům. S touto hrou jsem ještě neměl tu čest a nemohu soudit. Zkrátka v prodejnosti to je propadák. Tvůrci dokonce podle jistých zdrojů začali vyvíjet verzi pro PS3 i když dříve prohlásili nemožnost tohoto spojení. Konzole prý nejsou tak výkonné. No uvidíme.

Crysis
Má tedy hraní na Pc budoucnost? Já myslím, že má. Konzole se budou čím dál víc podobat počítačům nebo se už podobají. Tato vlastnost bude čím dál silnější a pirátství tu bude opět. Protože rozdíl mezi Pc a konzolí nebude žádný.
Ještě jeden menší dodatek. Na Pc se všichni snaží vymýšlet co nejlepší a nejpropracovanější grafiku. Jenže takových notebooků se prodá více než klasických Pc. A to ještě drtivá většina z nich má jenom integrovanou grafiku. A co oni mají hrát. Tři roky staré hry? Tento trh je zcela volný pro nové nápady.

2 komentáře:

Mirekprofs řekl(a)...

Moc pěkné.:). Zcela souhlasím, je to tak ze vším v IT světě, vždy když se příjde z novým odvětvím (v našem případě z konzolí)...tak nejdříve vůdčí společnost na to dá miliony ochran atd...pokud to s těmi omezeními nepřežene a naláká určitou masu lidí, lze produkt prohlásit za zdařený a lidé se ho chytnou. Pokud však bude mít více much, tyto produkty lidé samozřejmě kupovat nebudou.Proto jsou společnosti vyvijející konzole chtě nechtě,tlačeny k dělání větších a větších ustupků, at je to z řad ochran nebo zvyšujícího se výkonu, protože vědí, že když to neudělají oni předběhnou je konkurenční produkty ,nebo ohrozí strmý vývoj PC. Takže je to začarovaný kruh a je otázkou času, kdy se nás před koupí "PC" v prodejně budou ptát:"Máte to na PC, nebo na konzoli?"...aby věděli jestli vám mají dát místo myši gamepad. Tedy pro další vývoj bude platit: "PC jsi a v PC se obrátíš".

Unknown řekl(a)...

Konečně opravdu zajímavé téma. Plně souhlasím, jen jsem zvědav jak na to budou reagovat někteří výrobci her, když za pár let se jim to nevyplatí. Já to vidim na nějakou revoluci nebo konec některých firem zabívajících se jen hrama (zmíněný Crytek). Investovat několik milionu a pak přihlížet jak to všichni stahují z internetu už i na konzole musí být dost depresivní. Ale kdo ví při dnešním tempu co bude zítra a natož za pár let, třeba nás ještě čeká překvápko!